Najpopularniejsze zniżki handlowe na przewozy osobowe

Przewoźnicy stosują różne formy promocji, aby zachęcić klientów do skorzystania z ich usług. Obok podnoszenia standardu oraz otwierania nowych połączeń korzystają również ze zniżek handlowych, czyli rabatów na bilety. Istnieje kilka strategii rabatowych, wykorzystywanych przez przewoźników.

Zniżki dla studentów, emerytów itd.

Najpopularniejsze są zniżki dla emerytów, studentów oraz innych grup społecznych. Jest to forma promocji podobna do zniżek ustawowych. Przewoźnicy chcą w ten sposób przyciągnąć daną grupę osób i przekonać ją do swoich usług, licząc na to, że nowo pozyskani klienci zostaną z nimi na stałe. Przykładowo, przewoźnik wprowadzający dodatkową zniżkę studencką liczy na to, że studenci skuszeni niższą ceną będą przez cały rok akademicki korzystać z jego sług.

Bilety za 1zł

Jest to coraz częściej wykorzystywana forma promocji, spotykana głównie u większych przewoźników. Bilety za 1zł są zazwyczaj dostępne tylko w sprzedaży first minute, czyli na długo przed planowaną datą wyjazdu, oraz dotyczą tylko kilku miejsc w autobusie. Promocja ta jest zwykle mocno eksponowana w materiałach promocyjnych przewoźnika i ma na celu przyciągnięcie większej ilości osób na do oferty.

First minute

Promocja identyczna z powyższą, z tym że ceny biletów nie zawsze są aż tak niskie. Obie formy promocji mają przyciągnąć jak najwięcej osób do oferty przewoźnika, często jednak mają drugi cel. Jest nim osłabienie konkurencji i podebranie jej klientów. Zdarza się, że duży przewoźnik stosuje wysokie rabaty w ramach promocji first minute do czasu, aż z rynku znikną mniejsi przewoźnicy. Po tym czasie promocje przestają obowiązywać, lub dotyczą mniejszej ilości miejsc w autobusie, niż to miało miejsce wcześniej.

Zniżki na wybrane godziny odjazdów

Często stosowane są również zniżki na najpopularniejsze godziny odjazdów. Jeżeli o tej samej godzinie w tym samym kierunku odjeżdżają busy kilku różnych firm, można spodziewać się, że któraś wkrótce wprowadzi promocję na te właśnie godziny.

Przewoźnicy wprowadzają również inne promocje wedle swojego uznania, promując w ten sposób wybrane trasy lub dodatkowe usługi. Wybraliśmy jednak kilka najpopularniejszych oraz najbardziej charakterystycznych. Dzięki nim z jednej strony pasażerowie otrzymują tańsze przejazdy, z drugiej jednak z rynku znikają mniejsi przewoźnicy, sprawiając że rynek staje się coraz mniej zróżnicowany.

Pasażerowie
Pasażerowie

Post Author: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*