Korespondencja z firmą Emar

Dnia 18 lutego 2017 r. dotarło do nas pismo od firmy Emar odnośnie zamieszczonego przez nas artykułu Najpopularniejsza kasa Emar 105 bez homologacji.

Poniżej przedstawiamy fragment korespondencji od firmy Emar:

„Na Państwa stronie internetowej, a także poprzez link do tej strony internetowej w korespondencji e — mail kierowanej do Klientów EMAR informują Państwo, iż Drukarki Emar — 105 „niespodziewanie utraciły homologację” oraz, że „nie jest to pierwszy tego typu przypadek”.

Wskazana przez Państwa w powyższych informacjach drukarka Emar — 105, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, może być nadal użytkowana przez podatników, jeśli została nabyta w okresie ważności potwierdzenia Prezesa Głównego Urzędu Miar,  które zostało dla drukarek Emar —105 wydane decyzja z dnia 22 listopada 2013 roku, co potwierdza treść obwieszczenia Prezesa Głównego  Urzędu Miar z dnia 21 stycznia 2014 roku.

Przedmiotowe potwierdzenie jest standardowo wydawane na czas określony, a każdy producent urządzenia fiskalnego musi się w takiej sytuacji ubiegać o ponowne wydanie potwierdzenia, co jest sytuacją normalną, a nie, wbrew Państwa informacji „niespodziewaną” i nie świadczy o braku przydatności urządzeń kupionych na podstawie uprzednio wydanych potwierdzeń. Jednocześnie zgodnie z przepisami odnoszącymi się do kas rejestrujących „utrata” homologacji może mieć miejsce jedynie w wyniku cofnięcia wydanego potwierdzenia. Powyższa informacja sugeruje zatem, że „homologacja” została względem drukarki Emar — 105 cofnięta, co nie miało miejsca (informacja o cofnięciu potwierdzenia nie została nigdy podana w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Miar, a jest to wymagane przez Ustawę z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (z późniejszymi zmianami).”

W dalszej części firma Emar wzywa nas do zaprzestania publikowanie nieprawdziwych informacji o utracie homologacji przez jakiekolwiek wyroby EMAR i zaniechanie podejmowania podobnych działań w przyszłości.

Nasza odpowiedź:

Artykuł przed publikacją przeczytało kilka osób, w tym nie należących do zespołu ulgi-ustawowe. Artykuł postrzegany był jako informacyjny i napisany w wyważony sposób.

1. Artykuł nie zawiera informacji o cofnięciu homologacji

Artykuł w żadnym miejscu nie mówi o cofnięciu homologacji, co sugeruje Emar w swoim

piśmie. W artykule piszemy:

W tej chwili nie ma możliwości zakupu nowej drukarki Emar-105. Posiadacze Emar-105 nie mają jednak powodu do niepokoju – w starych drukarkach można jeszcze wymieniać pamięci fiskalne.

Wskazuje to jednoznacznie, że mówimy o wygaśnięciu ważności homologacji, a nie o jej cofnięciu wymagającemu natychmiastowego zaprzestania korzystania z niehomologowanych urządzeń.

W całym artykule nie ma żadnej wzmianki o odebraniu, unieważnieniu, wycofaniu homologacji.

2. Artykuł prezentuje prawdziwe informacje pisane językiem potocznym, a nie prawniczym. Słowo „utrata” oznacza w języku polskim „fakt, że się przestało coś posiadać”.

Pisząc artykuł posługiwaliśmy się i posługujemy się językiem potocznym, takim jakiego standardowo używa się na blogach. Używamy potocznego słowa homologacja, a nie prawniczego „decyzja dopuszczająca do sprzedaży drukarkę fiskalną”. W języku potocznym słowo „utrata” oznacza „fakt, że się przestało coś posiadać” (definicja ze Słownika Języka Polskiego http://sjp.pl/utrata). Drukarka emar-105 miała homologację w listopadzie 2016, a w momencie publikacji artykułu takiej homologacji nie posiadała, więc używając języka polskiego  ją utraciła (artykuł informuje o tym że homologację miała, a nie ma i jest to zgodne z prawdą).

3. Potocznie mówi się o utracie homologacji na określenie jej wygaśnięcia

Pisaliśmy że „Nie jest to pierwsza historia utraty homologacji przez firmę Emar” podając bezpośredni link do innego portalu.  Portal, do którego odsyłaliśmy Państwa, naszych czytelników używał sformułowania : „Od kwietnia 2014 roku kasa Printo bus straciła homologację”. „Utrata homologacji” na określenie wygaśnięcia „decyzji dopuszczająca do sprzedaży drukarkę fiskalną”  jest standardowo używanym sformułowaniem.

4. Brak rehomologacji drukarki Emar-105 jest dla nas zaskoczeniem, czym podzieliliśmy się z Państwem.

Sformułowanie „niespodziewanie” faktycznie odnosi się do zaskoczenia jakie ta informacja wywołała wśród nas i kilku przewoźników, z którymi rozmawialiśmy na ten temat.

5. Twierdzenie że sugerujemy „brak przydatności urządzeń kupionych na podstawie uprzednio wydanych potwierdzeń” jest nieprawdziwe.

W artykule wyraźnie zostało napisane: „Posiadacze Emar-105 nie mają jednak powodu do niepokoju – w starych drukarkach można jeszcze wymieniać pamięci fiskalne”.

6. O uzyskaniu każdej nowej homologacji z przyjemnością i bezpłatnie poinformujemy Państwa, naszych czytelników w możliwie krótkim czasie od podjęcia przez nas wiadomości o nowej homologacji bileterki Emar i każdej innej.

Podsumowując w naszym  artykule nie ma miejsca „rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji dotyczących homologacji”,  nie ma też informacji o braku przydatności urządzeń – jest natomiast informacja o możliwości ich dalszego używania i wymiany pamięci fiskalnych.  W związku z tym uznajemy zarzuty firmy Emar za całkowicie bezzasadne.

Jakie jest Państwa zdanie na ten temat? Czy aktualny brak homologacji urządzeń Emar 105 jest dla Państwa dużym zaskoczeniem?

Zapraszamy do komentowania. Jesteśmy bardzo ciekawi Państwa opinii.

Post Author: Redakcja

5 myśli o “Korespondencja z firmą Emar

  • Bartłomiej Dąbrowski

    (1 marca 2017 - 15:24)

    Standard… jak nie ma do czego się przyczepić to na siłę wynajdują i słówek się czepiają (pomijając fakt że nawet w tym racji nie mają). Moim skromnym zdaniem czas ruszyć z duchem czasu. Nikt przecież nie używa komputerów sprzed 20 lat więc myślę że z bileterkami powinno być tak samo. Oczywiście szkoda wyrzucać coś co działa ale nie ma też sensu naprawiać tego w nieskończoność.

  • Abx2bus

    (1 marca 2017 - 15:24)

    Uważam, iż Państwa artykuł o bileterka Emar – 105 wprowadzał w błąd czytających o utracie homologacji. Nasza firma jest użytkownikiem kas Emar od kilkunastu lat. Po przeczytaniu Państwa artykułu osobiście dzwoniłem do firmy Emar z zapytaniem co się dzieje z honorowaniem ulg wybijanych na kasach fiskalnych Emar – 105. Wprowadzili Państwo na pewno lekki chaos w firmach użytkujących kasy Emar – 105.
    Ponadto reklamują Państwo kasy innego producenta i to chyba było głównym celem tego artykułu. Kasy ładne, małe, łączą się z telefonem, super, hiper itp… Ale wybijcie mi Państwo 15 biletów na przystanku w środku trasy, w dwie minuty na takiej „piczce” połączonej z telefonem;) (przez internet pasażerowie raczej nie kopia biletów po 2 zł za sztukę)… Więc nie do końca takie fajne te kasy…

    • Michał

      (1 marca 2017 - 16:11)

      Właśnie otwieram nowe połączenie i potrzebuję kupić dwie nowe kasy do swojej firmy. Zastanawiam się nad tymi małymi bo są tańsze no i chyba emara 105 nie można już kupić. Czy korzystał Pan z nich? Faktycznie sprzedaż wielu biletów na jednym przystanku jest problematyczna?

      • Abx2bus

        (1 marca 2017 - 19:06)

        Wszystko zależy od specyfikacji linii regularnej. Moja firma obsługuje głównie linie regionalne do 70 km, gdzie przystanki ulokowane są średnio co 1.5 km., a bilety nie są droższe niż 12 zł. Oglądałem nowy produkt i niestety nie widzę zastosowania go w mojej działalności, gdzie pasażerowie płacą małe kwoty, najczęściej w bilonie. W większych miejscowościach zdarza się po 20 pasażerów na jednym przystanku i trzeba sprzedać bilety jak najszybciej i jechać dalej. Czas, czas, czas!!! Klikanie na telefonie nie zda tutaj egzaminu. Należy dodać tutaj przyjmowanie i wydawanie reszty. A ludzie pchają się byle do przodu. Myślę że ten produkt nadaje się idealnie na linie dalekobieżne gdzie na przystankach jest jednak więcej czasu na obsługę pasażerów…

  • Abx2bus

    (8 marca 2017 - 07:23)

    Tak, więc z dniem: 03.03.2017r., firma Emar uzyskała pozytywną decyzję homologacji dla bileterki: Emar 105. Czekamy na artykuł w tej sprawie:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*